Followers

Friday, March 06, 2009

guava sp.

petang tadi, bila jalan-jalan belakang rumah, rupa-rupanya dah banyak jambu yang gugur . dah masak rupanya....hari sabtu minggu lepas rasanya baru bercerita tentang jambu ni..
untuk sape-sape yng ingin mengimbau kenangan dulu-dulu semasa di kampung........dibawah ni aku letakkan beberapa biji
hari ni makan colek jambu dengan cuka, gula , garam, belacan & cili api.
Anak-anak hanya ambil 2-3 keping aje......mana lah dia orang tahu makan jambu ni....
Kerana biasanya mereka makan jambu besar (Jambu zaman sekarang ) dengan 'kuah rojak' yang aku beli kat kedai sebagai pasangannya..

4 comments:

Melawis said...

Sedap jambu tu cikgu...pencen nanti boleh le buat ladang jambu.Simpan benih dia...hi..hii..

"" M.D.F.Z "" said...

aih cg..sy xleh menar tgk colek2 nh..kalu wat mr ahd nh msti sdp kn cg..kn3?

the life of cikgu sue said...

e...sedapnya.kecur air liur.anak-anak kita mana nak makan bua-buah ni.banyak lagi ke atas pokok tu.nanti kita wak rombongan gi makan bawah pokok.

cikgu_math said...

Melawis >> ladang jambu??
kita kongsi..nak??

MDFZ >> cadangnya...tp kan dah ada program lain...
lg pun kesian...form 5 kan exam lagi..mn leh makan colek!

Cikgu Sue >> silakan...sblum habis buah tu gugur..