Followers

Wednesday, March 18, 2009

cerita anak-anak

cuti sekolah ni, gelanggang badminton di belakang rumahku di penuhi dengan anak-anak semula...
anak ku dan anak jiran-jiran. Dan bukan bermain badminton, tetapi bolasepak!

petang tadi aku sempat menjadi penonton dia orang bermain...
si dia yang paling kecil berbaju merah adalah anak lelaki ku, Amar yang terlalu obses dengan MU....
kalau ada perlawanan MU, pukul dua pagi pun sanggup kunci jam, tetapi dengan jam-jam locengnya sekali tertidur!




kadang-kadang terfikir juga...seawal 7 tahun, dia sudah menghafal nama kelab-kelab bola sepak dan pemain-pemain bola sepak dunia...sedangkan tidak ada yang minat bola dirumah, kecuali abangnya yang berada di asrama.


emm....mungkin gen arwah abah yang minat bola berada didalam dirinya..
Commentnya minggu lepas...Tak pa MU kalah...tapi tetap no 1...
Huh....aku tak tau apa-apa tentang bola, tetapi kakaknya hingga hari ini pun masih mengusiknya tentang kekalahan MU!

8 comments:

mademoiselle azieshakespeare said...

macam adik saya..
pagi2 lepas subuh, dah tunggu berita
(tunggu yang bola je, lepas tu dia tutup la)
buku bola tu tak yah cakap la..
siap minta belanja lagi, eheh :)

Chekgu BaniHassim said...

huhu...
siannye budak ni main bola kat court...
kalau court tu ubah jadi gelanggang futsal boleh kut...

kalau dah minat, layankan je..

cikgu_math said...

Azie>> samalah tu azie..
cuma sekarang ni dia tak biasa lagi dengan majalah bola...membaca pun baru lancar!

chekgu BH>> hanya itu kawasan lapang kat rumah..court tu dah jadi gelanggang serbaguna!

thegame. said...

huhu...amar pun minat MU ke??
xleh jadi ni..kecik2 pun dah tahu..
sanggup bgun pagi tuh!
pepun MU kalah ari tuh..hohoho..
konfem mengamuk kot amar ek??

m e E n said...

Amar bole jadi geng ni.

Sampaikan salam saye kpd

Amar ye cekgu.

tchersally said...

ok la tuh sis!! confirm lelaki!! hehe..nanti kalau Amar minat Melodi ke..rancangan masak2 Chef Wan ke..Nona ke..haa tak ke suspen!!

cikgu_math said...

Thegame>> Amar nak jawab ni..
abang safuan, MU klh takpa MU duduk nombor satu lagi
hoho..dia sendiri yg tulis tu..

Meen>> he.he..suke dia!!

tchersally>> hm..konpem anak jantan. gaduh pasal siaran tv, gegar satu rumah.

thegame. said...

huhu...pandai amar cakap ek??
kecek luar tuh..
=)