Followers

Thursday, April 30, 2009

demam.... & family day??

Malam tadi, tiba-tiba my youngest 5 years old boy, Adam, demam! Tidurnya sering terganggu.....

Nak turun ke sekolah pagi tadi, tubuhnya masih panas!!
‘Kalau Adam demam, Esuk kita tak boleh pergi ke pantai’ kataku.

Eh…Eh...tiba-tiba dia bangun…
‘takkk….Adam tak demam’

Aku menyentuh dahinya…. Panas! Memang panas!
‘Adam demam lagi ni…’

Tetapi dengan semangat berkobar-kobar, dia berkata
‘Adam tak demam…’

Balik dari sekolah…

‘umi…bila nak gi pantai?’
Huhu…semangat betul…walau pun badannya masih panas.

Dan …
Dia masih turun bermain bersama kawan-kawan untuk membuktikan dia tidak demam..

Kerana kalau dia demam, dia akan ditinggalkan!!!

Esuk…

1 Mei..hari pekerja
Dan Hari keluarga kakitangan SIC
…..di Perdana Resort, PCB.

13 comments:

the life of cikgu sue said...

Budak-budak memang semangat apabila sebut aja nak ke pantai.Kita pulak yang bimbang.Harap Adam kebahlah demam tu.

cikgu_math said...

dah balik kelantan ke?
besuk jam 8.00 pagi yer!

ミ-ザン mr. mzn said...

CM~
slamat bsuka ria laa ea..~
huhu deki eyy lop..
nok g jugop~
hihi

Chekgu BaniHassim said...

semangat budak2...
ape pun sggup...
kalau dah minat...takleh nak halang...

AZANI said...

CM:selamat hari pekerjam selamat bercuti, selamat berpantai

baik pastikan anak tu betul betul kebah, kalau tak takut melarat, sekarang ini musim demam.

xiiinam said...

kepanasan melampau akibat peralihan monsun ni...memang membuatkan kanak2 mudah jatuh demam...



moga demam anakanda beransur kebah.....


dan bergembira di hari keluarga sekolah mamanya...

Anonymous said...

what an adorable son you have there cikgu! comelllll! haf fun hari pekerja!

zino said...

bersemangat adam bila dengar pantai.. selamat berhari keluarga..

cikgu_math said...

mzn>>
cikgu bsuka ria ...
budak-budak kena gi blajar...keh keh..

chekg BH>>
tak dapat nak halangnya...layan jer..

Azani>>
insyaAllah. dgn semangatnya yg tinggi....

cikgu_math said...

cklah>>
gembra...insyaAllah gembira!

Zino>>
semangat dia tinggi...nak pergi pantai!

Precious said...

Sultan Ismail College? Ape kemende SIC tuh? Dulu kat sebelah ZS, ada SIC. Sekarang tau lau ler I ...
Hope Adam got his wish to pijak pantai hari ni ...

cikgu_math said...

precious>>
SIC is Sultan Ismail College.
yes...
sebelah ZS!

haniey said...

wah!!winduwnyer kt adam
umi,nnt mai perlis bw adam..
ckp kak ani dia nk bw g ronda2..before that,
kena barukan lesenku.. =)