Followers

Wednesday, May 13, 2009

menyusuri banjaran titiwangsa

Perjalanan yang panjang…

Dari kota Bharu ke Arau, kemudian balik semula ke Kota Bharu

Sepanjang perjalanan menyusur lekuk-lekuk banjaran Titiwangsa,

Pemandangannya adalah kehijauan bumi malaysia

Walaupun sedikit, tetapi masih ada flora & fauna yang belum diterokai yang akan
menjadi warisan kepada generasi akan datang!

Proses pendaftaran agak menyenangkan walau pun lebih 2000 calon ( Drp nombor giliran yang dipamerkan dimeja pendaftaran)

Mengatur dokumen mengikut susunan sebelum ke kaunter pebdaftaran
erm... berdebar yer!

bergambar untuk mencuri masa...


posing terakhir... firt time berpisah dari keluarga...
dengar khabarnya satu malam tak dapat tidur....alahai aliaa!

Kami sempat menyusuri padang Besar selepas proses pendaftaran, dan bertolak pulang keesukan harinya.

Kami sempat turun merasa tiupan angin di puncak titiwangsa…


pantang jumpa tempat...mesti nak posing!
Ada yang bertanya…

CM memandu sendirian??

Ya!….. Anak-anak sudah mempunyai lesen, tetapi bila jarang memegang stering kenderaan, rasanya tidak sesuai untuk mereka mencuba di laluan berbukit Lebuh raya timur barat. Dari Kota Bharu ke Kangar dan balik semula ke Kota Bharu...CM yang memandu!

Kami berkonvoi dua buah kereta.... adik CM & keluarganya serta Bonda tercinta menemani kami!

12 comments:

AZANI said...

CM:cuti cuti Malaysia,perjalanan ikut rentas negeri memang mengujakan kalau lancar, tapi kalau musim raya, nangis.

shinrei said...

ooo..jalan regular time balik ke Kuala Kangso.

ミ-ザン mr. mzn said...

waaa.. jagn main2 cekgu Math SIC nih.. bole bwk kete jauh2..
hihi.. tp kan,
best kan lalu jalan grik tuh.. sejuk n nyaman jah key.
huhuhu...

tahniah la kpd ank cekgu ye..
Alia ea?
hihihi

Abiey69 said...

ingat mula2 masuk u dulu..
tak leh tidur 2, 3 malam...
berjauhan ngan keluarga dan bedebar nak mula belajar.

tchersally said...

Sis..

tabah betul .. Sally dari dulu mengkagumi ur spirit..tumpang gembira anak CM pintar2..

Kesian Aliaa..awal2 je tu..nanti lama2 akan terbiasa..

pB said...

Salam CM

kalau tidok diusik segala mak neko khazanoh hutae, memaelah bumi ni akae sejuk . Tok supo lonni , panas kelung ....

arazma @ ami m said...

ramainye ank dara CM..
nnt wat rombongan anto pengantin plak...

TokNabe said...

Kalau nak nengok2 permandangan comey lebih2 lagi kalau dah tiba kat tasik banding, memang sy selalu lalu sini utk balik kelate. Walaupun jauh dan belanja pun lebih tapi tak kisahlah.

cikgu_math said...

Azani>>
mudah jer...jgn travel musim raya!
hisk...boleh ke???

Shinrei>>
hujung minggu ni balik ke? he..he..

MZN>>
Cikgu sape ye?
sbb anak murid dia pun sama!

Abiey>>
skrg dah boleh lena... kan?

cikgu_math said...

Tchersally>>
TQ.
hidup perlu diteruskan...........

PB>>
Betul tu...
sampaikan berasap (bila ada api ler )

Ami>>
bila tiba masanya...
kemana belum ada hala tuju lagi...

cikgu_math said...

Toknabe>>
memang cantik!!!

cikgu panji said...

cikgu,
masa nak berpisah/balik tu tak nangis ke?
hehehe