Followers

Sunday, July 05, 2009

sepi itu kembali lagi...

semester baru IPTA & IPTS sudah bermula...

Aliaa masih dalam kelam kabut diMatrikulasi Arau..
Akif berhempas pulas di asrama untuk SPM nanti..
Nabihah sudah ke Muadzam pagi semalam,
Farhani pun sudah selamat sampai di Arau pada pagi tadi,

Tiba-tiba....
rumah terasa terlalu sunyi selepas 3 bulan berkumpul beramai-ramai menghabiskan cuti semester!
tempik, sorak, bergaduh, bertengkar, hasut dan dengki tiba-tiba hilang.....
ruang tv seakan sepi tanpa penghuni.. ruang dapur tidak hidup tanpa manusia,
dan keseluruhan rumah nampak kosong-sekosongnya....

.......dan sebenarnya.........
riuh rendah & hiruk pikuk,
pergaduhan & pertengkaran antara mereka
adalah adalah nyanyian syahdu....
yang akan kita rindukan itu bila mereka berjauhan...
... dan rumah akan menjadi semakin sepi!!

pastinya setiap ibu akan merasa suasana ini.... dan dan cuba beradaptasi dengan situasi ini.

9 comments:

AZANI said...

begilah gayanya cm, bila berkeluarga ni.

zino said...

alang pun dah balik ke shah alam petang tadi... tak ada lah yg nak bantu zino gosok baju adik hehe

laki cikgu kimia said...

oh sabarlah ibu..

~amANdiEr~ said...

huhu..umy,,kejap jew agy ya nak balik..
mggu depan ya nk test ups..
doakn yaa..

cikgu_math said...

Azani>>
semuanya akan merasa situasi itu..

Zino>>
selamat mengambil tugas itu semula...

Am>>
cepat-cepat lah dapat anak kalau nak merasa suasana itu..

ya>>
balik cepat....

tchersally said...

huhu..sedey..

xiiinam said...

.....ckLah belum merasa berpisah dengan anak lagi....sebab semuanya masih satu sekolah dengan ibu mereka....

Tak dapat nak bayangkan kalau tiba masanya mereka berhijrah nanti...

arazma @ ami m said...

dapat saya rasakan kesunyian itu..... saya punya ramai adik-beradik...10 orang... sekarang mak saya pon kesunyian..... saya pon sunyi bila anak-anak ke sekolah...tinggal mak, baby ngan maid jer abiskan cuti semester...

misz A.C.C.A said...

umi... rindu sangat kat umi, adam, amar...
rindu nak balik.. 1st week pon, da macam2 jadi... i cried almost 3 days.. started monday..huhu