Followers

Monday, July 20, 2009

celuparnya mulut cikgu....

petang ini balik lambat lagi....Program Teknik menjawab untuk calon SPM dan bengkel kecemerlangan & Teknik menjawab untuk calon PMR diadakan serentak... satu di ODT dan satu lagi di Dewan Tengku Mahmud!

tiba-tiba Amir datang...
"cikgu...pinjam laptop"
dan CM pun terdetik....
penceramah tak bawa laptop lagi ke.... semalam CM dah mencari-cari laptop untuk digunakan... bila melbihi jam 3.00 ptg, bilik PPSMI berkunci & nak cari laptop agak bermasalah.

disaat itu CM sedang menggunakan laptop CM yang lajunya bagaikan semut yang sedang demam merangkak.. takkan nak diberikan kepada penceramah.

CM bangun dan kebilik belakang, mencari takut ada cikgu-cikgu yang tidak menggunakan laptop sekolah... dan akhirnya laptop semalam juga yang tercapai oleh tangan CM..

"Lain kali buatlah pereparation awal..." buka niat untuk membebel, tetapi entahlah.... bila kita panggil penceramah luar, perkara ini tak sepatutnya berlaku.

"saya tak tahu, cikgu"

'Yalah... bukan awak... tapi.... dah dua kali awak menyusahkan saya" CM menjawab . Sebenarnya tidak ada susah mana pun mencari laptop daripada guru-guru yang tidak menggunakan!

"Baru dua kali cikgu...." Danial, my dearest student, menjawab dalam nada bergurau.

"Eh..Eh... tahun 2007, satu tahun awak dah menyusahkan saya!" kata CM sambil menghulurkan laptop. Mereka mengambil dan terus pergi!

CM juga ingin bergurau, .........??

Aduh..... celuparnya mulut cikgu bercakap dengan anak murid..... anak murid kesayangan lagi tu!
Hingga balik kerumah, CM masih rasa tidak sedap hati. Terasakah hati mereka??
I didn't meant it.... sebesar kuman pun tidak terasa mereka menyusahkan CM. Batch mereka Batch yang paling CM sayang....

I love them all.....

10 comments:

sonata anak kancil said...

biasanya penceramah bawa laptop sendiri! sekolah sediakan LCD je...baik esok jumpa budak tu...yang saya dengan cikgu pulak!!! he3x baca cite saya....hai dunia-dunia....

mr.mzn said...

cekgu.. psl ptg tadi.. its okay larh~
cekgu jgn risau.. huhu..
betul jgk ckgu ckp, kalo nk wat cramah, msti
prepare dulu.. huhu..
danny tuh ok punya la..
huhuhu..

tchersally said...

ape daaaa..guru subjek la patutnya handle benda2 nih...sudah dipesan dan dititipkan pd jadual bengkel tersebut..hmmmm.alahaiiii...

"" M.D.F.Z "" said...

hohoho..jgn susah2 kan hati cg...kitorg rilek shja...kito th cg gurau..kito x terpikir plok smpai la kitorg bukak blog cg nih...sbb sy tahu,dari tahun 2007 sampai skrg,rasanya kita sokmo2 gurau..HIDUP 3 SETIA 2007!!

cikgu_math said...

sonata>>
ada juga cikgu yg terpaksa jadi cikgu... itu yg jadi macam tu...

Mzn>>
sekarang dah tak risau.....

Sally>>
tak ada apa pun....benda kecil sebenarnya...

cikgu_math said...

Danial>>
yeah.... I knew that...
cuma... bimbang takut ter'misunderstood'!

hazeleyed said...

Salam CM,
Saya Cikgu Sains...
Kite cikgu selalu tahu care nak betulkan keadaan...pujuk hati pelajar kan...
so...give it your best shot!

a kl citizen said...

biasalah tu... sedangkan lidah lagikan tergigit...

m e E n said...

nape cepat je cekgu naik angin?
lepas tu baru mcm tersedar yg kite
tak sengaja.

mungkin tgh pening kepale kot.

yang budak budak ni pon satu.
hoho~ gurau je.

n@m@n said...

biasanya program kt sekolah diuruskan last minit..kdg2 esok ada event ape2..hari ni baru tau..