Followers

Tuesday, February 02, 2010

everything went wrong!!!!

Malam tadi Adam demam lagi.. tambah dengan batuk dan lelah....dan semalaman CM tak dapat tidur dengan lena!
jadi pagi tadi Adam tidak ke tadika...dia dihantar ke rumah Along.. dan Amar ikut ponteng kelas Qiraati petang tadi. Dari sekolah terus ke rumah Along tanpa singgah di nurseri, tempat dia transit sebelum balik kerumah.

Rumah akan kosong hari ini...
Naseef ada kelas hingga jam 5 ptg,
Iqah terpaksa hadir kelas tambahan hingga jam 4 petang,
Akiff belajar ke sekolah memandu sbb besuk pagi test lesen.
CM sendiri ada latihan rumah sukan di sekolah bermula jam 3.30 petang hingga 5.00 ptg

pagi-pagi hari.....
sampai jer disekolah, bahirah bagitahu
"Kak Zan, enrolmen yang kak zan bagi tu ada silap sikit.. satu kelas tak termasuk untuk jumlah pelajar'
"Ye ke?? Kak zan dah fax ke JPN..."
ho..ho.. bertambahlah kerja CM hari ni...

Dan tengaharinya... terpaksa call JPN,
cancell enrolmen semalam dan kena hantar yang baru...
habis kelas, siapkan ... tapi malangnya tak dapat untuk disahkan kerana semua pentadbir sudah pulang!!
terpaksa bersambung besuk...

Jam 3.30 ke padang, bersama pelajar berbaju hijau....
dan jam 4.15 ptg, CM tinggalkan pelajar rumah Wong untuk ambil Iqah drp sekolah,
tetapi dipertengahan jalan, Iqah telefon dia dah pulang, Along yang ambilnya drp sekolah.

memandangkan Amar & Adam sudah berada di rumah Along,
CM terus kembali kesekolah untuk bersama pelajar semula.

Jam 5 ptg, CM pecut kereta ke Maahad Muhammadi Lelaki, ambil Naseef
dan sebelum sampai ke rumah,
singgah rumah Along untuk ambil Amar, Adam & Iqah.
Penoh satu kereta dengan beg buku dan baju kotor!!

5.30 tiba dirumah
sampai jer , terus angkat barang daripada kereta.... tiba-tiba..

Amar:   'Umi... pintu tak boleh buka! Abang Akif kunci dari dalam!!!'
Umi:     'Ambil kunci pintu depan drp Naseef'
Naseef:  'Naseef tak bawa kunci.. kan Naseef balik lewat!!'
Umi:      &;^%$#@!*!!!!

Huh...
semuanya keletihan...kepenatan....bertambah letih jadinya..
Adam & Amar join member-membernya dibelakang rumah...
Iqah buka beg sekolah...buka buku dan siapkan kerja rumah... kerusi batu depan rumah jadi sasaran, sbb malam nanti masih ada kelas malam.
Naseef, buka paip air...mula-mula siram pokok, kemudian siram badan w/p masih dalam uniform sekolah... mandi... dan ambil kain di ampaian untuk tukar pakaian
CM naik buaian depan rumah dan terus tertidur...
kepenatan!

jam 7 malam
Akif tiba kat rumah....belum sempat dia turun drp motorsikanya,
sebakul leteran CM lempar untuk habuannya...

'Eh.. Akif tak selak pun pintu tu... cuba umi buka semula"
Dan CM try semula buka dengan kunci yang ada...dan memang boleh dibuka!!

Oh my God.... selepas menunggu satu jam lebih.......
rasa macam nak bertempik satu dunia!!!!!

 Dan Akif, dengan selambanya berkata sambil ketawa
'kalau Akif tahu....Akif balik selepas maghrib!!'

13 comments:

Akif Mazlan said...

Tengok tuh,, akif pulak yang kene
x patut!ish3

HASNAH said...

Salam CM
Sian kt CM, macam2 yg berlaku...
tp ketahuilah Cm, Allah selalu
menduga hambanya yg dikasihi..
maka, bersyukurlah!!

Ibu n Abah said...

CM,
mungkin CM kena ada bibik jugak... membantu meringankan bebanan CM....

pB said...

salam ...

letih baco entry nie

the life of cikgu sue said...

cm
Aduh letihnya.....

cikgu_math said...

Akiff>> ore kato jago rumah!!

CG Hasnah>> alhamdulillah...

Ibu n abah>> masih menunggu bibik yg lama... kalau dia tergerak hati nak datang balik!!

pB>> hu.... CM pun letih menulis...

cikgu sue>> bertambah letih bila fikirkan hari sabtu ni,,

Rumah Kuning said...

kesiannya....

AZANI said...

salam cm,
kadang kadang nak buat cam mat saleh letak kunci bawah pasu...

Yunus Badawi said...

Salam CM,
Mmg ada hari yg semua perkara tak menjadi. Sabar ajelah.

Adam dah baik ke?

To Akif - kenapa tak balik lepas Isyak sekali? Saya suka gurauan dia hehehe

syaira said...

tarik jer telinga akif tue cikgu,,,hehehe

adnil linda said...

hehehhe...sian kt cikgu...
piat jerk tinga akif tu...
hehehhe

cikgu_math said...

CP> hu..hu..hu

Azani>> dulu pernag buat.. tapi bimbang pulak!

YB>> semua dah okey..thanks

syaira>> dengan rambut-rambut sekali cikgu tarik!

adnil linda>> he..he.. tunggu sekali lagi!

sonata anak kancil said...

macam2 ye....masa anak2 saya kecik dulu...lebih kurang sama la jugak....