Followers

Monday, August 24, 2009

Dah kena rampas?

petang tadi CM ke Tanah Merah, ambil anak bujang dari asrama Maahad Tahfiz Sains untuk bercuti & berpuasa bersama keluarga.
Bimbang letih & mengantuk di bulan puasa, CM bawa Amar, 7 tahun buat peneman bercakap sambil memandu.
Sambil berbual-bual, keluarlah satu topik yang membuatkan CM tersenyum memanjang.....


sudah beberapa kali dia menceritakan tentang Aqilah, kawan sedarjahnya.... dan dianggapnya sebagai girlfriendnya...CM layan jerr...

tapi hari ni....

Dia: Aqilah buke gewe Amar doh.... Nik Ahmad Hazim dah rampas drp Amar.

umi: lepas tu, Amar nok ko sapo?

Dia: Shuhada.... tapi dia pun orang lain dah rampas ( dia sebut nama, CM tak ingat ) .

Umi: jadi.. Amar tak dok gewe lahh...

Dia: Ada... nama dia Adawiyah. tapi dia tak comel sangat.

Umi: Kalu orang lain rampas pulak?

Dia: Amar cari orang lain pulak!

Umi: Kawan-kawan perempuan dalam kelas Amar nak ke ko Amar?

Dia: Nak..... Amar bagi dia pinjam pensil warna.... dia baiklah ngan Amar.

Aduissss...... Kelakar betul!
darjah satu dah tahu istilah rampas merampas..... comel tak comel!

CM layan jer.... budak-budak!!
kalau dia tahu n3 kali ni pasal dia, mengamuk tak habis!

12 comments:

xiiinam said...

ckLah nak pinang lah Amar ni...
Bijak sungguh!!!

Ha..ha...ha...


Teringat iklan Allahyarhamah Yasmin Ahmad kat sekolah Cina tu...

ɯıssɐɥıuɐq nƃʞǝɥɔ said...

haah laa..
mcm kisah tan hong ming dan umi qazriena...
hahaha

kiut sgt...

pija5120 said...

betul betul betul... budak2 skrg advance dlm segala hal...

zino said...

romeo in the making hehe

Zaidon said...

Salam cikgu.. aduhai, anak2 zaman sekarang, mencuit hati kita melihatnya.. :)

a kl citizen said...

moral of the story... nak 'gewe' kena ada batang pensil warna lebih.....

belikan pensil warna yang 42 batang tu, banyaklah kawan perempuannya...

hihihi

pB said...

jadi menantu pB jer lah , lepas nie

cikgu_math said...

cklah>>
berbesanlah kita yerr!

chekgubh>>
dia tengok cerita tu kut!

pija>>
kita yang terkebelakang!

Zino>>
romeo?? minta dijauhkan...pening uminya nanti!

zaidon>>
kalau dilayan..memang mencuit hati.

klc>>
hati-hati kalau diminta menbeli pebsil warna banyak-banyak.. he..he..

pB>>
err..kita rancang nak??? he..he..

mr.mzn said...

alaa hai~
kecik2 panda gewe nih~
hehehe..

.::~da story of da heart~::. said...

ishh umi nih,
amar jah koh umi tanya psl gewe,
akih xse tanyo koh?
aku nk brbini doh nih.
hehhe~

the life of cikgu sue said...

CM
ni menunjukkan Amar anak jantan yang normal.Lucu betul budak Amar ni.

n@m@n said...

hoho..kelakarnya..bahayo tu kak..nt gewe keliling pingge