Followers

Saturday, December 08, 2012

masa dalam cuti...

Semuanya tenyang pengurusan masa

sebelum cuti sekolah, macam-macam yang nuncul dalam kepala untuk dibuat semasa cuti sekolah..
nak menjahit baju..
nak menjahit langsir...
nak siapkan draf penulisan yang sudah bertahun di dalam folder
nak kemaskan novel-novel.. tukarkan almari buku yang baru..
kemaskan rumah..
etc..etc..

bila mula bercuti..

awal cuti :
tolong settlekan PBS rakan-rakan yang ada masalah.. hampir setiap hari CM ke sekolah
tak dapatlah nak menjahit.. kain pun tak sempat nak beli
karbinet buku pun tak nampak!!

pertengahan cuti..
setiap hari ada kerja yang nak dilakukan..
tengok barang dapur tak ada...ke tesco,
Anak minta tolong bank in duit...ke bank,
ke situ, ke sini....
masalahnya bila keluar,  balik rumah mood  pun dah tak ada... 
janji dengan anak nak pergi bercuti pun belum terlaksana !!

Ini dah masuk fasa ke tiga..
kena siapkan kerja untuk tahun depan pulak..
Yearly plan...
Modul P&P
Modul PBS
mesyuarat pengambilan pelajar 19 dis
mesyuarat guru 23 dis
etc,etc

Bila ada masanya???
dengar khabarnya cikgu banyak masa free?
tapi kenapa kain berbakul-bakul belum berlipat??

haha.. teruk betul pengurusan masa CM!!





6 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

sabar je la cikgu :)

mademoiselle azieshakespeare said...

waah awalnya CM dah nak buat yearly plan semua, saya ni..macam dah lupa sekolah je,hee :)

cikgu_math said...

RC>> TQ

cikgu_math said...

Azie>> tak buat lagi tu... Baru rancang nak buat...

klcitizen cikgunormah said...

bab mood hilang balik dari keluar rumah tu memang sama.. :)

klcitizen cikgunormah said...

bab mood hilang balik dari keluar rumah tu memang sama.. :)